Prírodné urýchľovače metabolizmu

  • U každého z nás je rýchlosť metabolizmu odlišná.
  • Rýchlosť metabolizmu ovplyvňuje napríklad genetika, životný štýl, aktivity a psychická kondícia.
  • Ľudia, ktorí jedia a nepriberajú majú veľmi rýchly metabolizmus, tým pádom spaľovanie tukov v tele prebieha bez problémov.
  • Avšak u ľudí s pomalým metabolizmom je problémom už pomyslieť na jedlo.                Takýto metabolizmus môžeme napraviť napríklad úpravou stravovania, konzumáciou potravín, ktoré dokážu zrýchliť metabolizmus, a hlavne vhodnými pohybovými aktivitami.

Zázvor

Čerstvý zázvor môžeme pridávať do jedál alebo si pripraviť chutný čaj.

Sušený zázvor sa môže pridávať do jedál vo forme korenia. Okrem iného má dezinfekčné vlastnosti a pomáha pri liečení viacerých chorôb. Vďaka hrejivým účinkom dokáže telo výrazne povzbudiť.

Na jeho konzumáciu si však musia dať pozor tehotný ženy a deti.

Škorica

Aromatická škorica dokáže regulovať hladinu cholesterolu v krvi.

Svojimi hrejivými účinkami vie dokonale vyhriať telo, brániť vstrebávaniu glukózy a zvyšovať účinky inzulínu, kvôli čomu je odporúčaná pre diabetikov.

Chilli paprička

Ostré chilli papričky sa využívajú ako koreniny a majú výnimočné afrodiziačné účinky.

Jeho hrejivé schopnosti pomôžu rozprúdiť krv, naštartovať metabolizmus, kvôli čomu          rýchlejšie spaľuje prebytočné tuky v tele.

Za týmto účinkom stoja látky ako kapsaicin, ktoré môžu byť problémom pre alergikov a ľudí so žalúdočnými problémami.

Zelený čaj

Mnohý z nás si ráno nedokážu predstaviť bez šálky zeleného čaju.

Jeho detoxikačné a antioxidačné schopnosti výrazne zrýchľujú metabolizmus v tele a podporujú imunitu.

Neodporúča sa najmä tehotným ženám, pretože obsahuje vysoké množstvo kofeínu.

Celozrnné obilniny

Celozrnné obilniny patria k našim obľúbeným ranným pokrmom či už ako müsli alebo vo
forme celozrnného pečiva.

Najdôležitejšie látky pre ranný štart sú obsiahnuté práve v týchto obilninách.

Sú to sacharidy a bielkoviny, ktoré produkujú potrebnú energiu pre naše telo a mozog.

Orechy

Okrem kalorických tukov orechy obsahujú tiež zdravé tuky, ktoré navodzujú pocity sýtosti,
a tým pádom pomáhajú pri chudnutí.

Väčšina orechov má rovnakú kalorickú hodnotu, takže výber správneho druhu je už len na vás, a vašich chuťových pohárikoch.

Nesmiete zabúdať na pitný režim.

Svojmu metabolizmu dokážete pomôcť pitím čistej vody, ktorá ho prirodzene podporí.

Pridaj komentár