Cvičenie doma pre začiatočníkov: Bez čoho sa nezaobídete

cvičenie

Spravili ste už prvý krok a odhodlali sa pracovať na svojej postave. Veľa začiatočníkov začína práve v domácom prostredí, no aj v tomto prípade potrebujete vedieť základné informácie, ktoré s cvičením súvisia a mali by sa vryť hlboko do vášho podvedomia. O čom je reč?

1.Vopred si stanovte plán

Je priam nevyhnutné mať dopredu stanovené cviky, ktoré budete cvičiť a zároveň čas, kedy budete svoj tréning opakovať. Ako už iste viete, na to, aby sa dostavili viditeľné výsledky, je nutná disciplína a dodržiavanie pravidelného režimu. Nezáleží na tom, či cvičíte podľa videa na Youtube alebo si zvolíte zopár cvikov cielených na určitú partiu tela, hlavné je mať plán, ktorý vám zaistí plynulý priebeh cvičenia bez strácania času.

2.Pred cvičením sa najedzte

Pri výdaji energie sa spotrebujú živiny v tele oveľa rýchlejšie.  Vyvíjať zvýšenú aktivitu s prázdnym žalúdkom nie je ideálnym riešením, a zároveň ani cvičenie ihneď po jedle. Väčšinou sa odporúča cvičenie hodinu až dve po príjme potravy. Tá nemá byť ťažko stráviteľná a pre začiatočníkov sú vhodné najmä cukry, ktoré naštartujú netrénovaný organizmus najlepšie.

3.Vhodne sa oblečte

Áno, nie je  nikto, kto na vás doma pozerá, no cvičiť v rifliach aj tak nedáva veľký zmysel. Obmedzujú vás a potíte sa, preto sa vyžaduje komfortné oblečenie vyhradené iba pre túto činnosť. Ďalšou podstatnou súčasťou je obuv. Nemusia byť značkové dámske alebo pánske tenisky, základ je mať vôbec nejaké a necvičiť na boso (ak samozrejme nie je vašim tréningom pilates či jóga). Mnohým ženám ponúkajú dámske tenisky nielen funkčnosť ale i motiváciu cvičiť. Vyrábajú sa totiž vo farbách od výmyslu sveta a ich samotný výber dokáže človeka výborne navnadiť.

4.Minimálne vybavenie

Z nejakého dôvodu hlavne mužské pokolenie pokladá podložku na cvičenie za zbytočnosť. Kvalitné pánske tenisky síce zabránia šmýkaniu sa, no pri cvikoch v ľahu vám stavce chrbtice zaiste nepoďakujú. Najlepšia podložka je takisto protišmyková a dostatočne hrubá, aby čo najviac tlmila váhu tela na podlahe.

5. Pite!

Jedna z najpodstatnejších zásad, bez ktorej sa cvičenie nezaobíde. Je jedno či ste doma, v posilňovni, vonku. Pri každej aktivite sú tekutiny a dostatočná hydratácia alfou a omegou, ktorá by sa nemala nikdy podceňovať.

Pridaj komentár