Bylinky pre dobrý spánok a duševnú pohodu

Nespavosť alebo nepokojný spánok dokáže potrápiť viacerých z nás. Problémy so zaspávaním, časté budenie sa v noci a vstávanie ešte pred ranným budíkom je veľmi nepríjemne. Dokonca sa môžeme cítiť ako po preflámovanej noci.

Celodenná bolesť hlavy a pokazená nálada vám rozhodne neuľahčuje tento problém. Takýto problém sa dá riešiť rôznymi prípravkami na pokojný spánok, no tento problém dokážu veľmi dobre vyriešiť už stáročia zaužívané a overené bylinky.

Valeriána lekárska

Účinky tejto bylinky sú používané ako prírodné sedatíva a dokonca sú vedecky dokázané.
Ľuďom trpiacim nespavosťou napomáhajú najmä rýchlejším zaspávaním a kľudnejším
spánkom.

Hlavnou výhodou oproti chemickým prípravkom a tabletám je to, že použitím tejto
bylinky sa vyhnete vedľajším účinkom ako napríklad rannému prebudeniu bez pocitu
omámenia. Na prípravu čaju sa používajú pakorene, pričom je dôležité tento čaj vypiť asi
hodinu pred spánkom. Pre dosiahnutie správnych účinkov je dôležité piť čaj každodenne
počas niekoľkých týždňov.

Chmeľ otáčavý

Chmeľ je veľmi známy vďaka výrobe piva, kedy je základnou surovinou. No chmeľ sa používa taktiež pri liečení nespavosti a poruchách spánku. Okrem toho dokáže pomôcť pri úzkostiach a nevoľnosti.

Tiež sa používa veľmi často v kombinácii s valeríánkou a s mučenkou, ktoré patria medzi ďalšie prírodné sedatíva. Sušený chmeľ je možné použiť na prípravu čaju, ktorý sa pije v množstve jednej šálky zhruba hodinu pred spaním. Okrem čaju sa zo sušeného chcmeľu
odporúčajú vyrábať vankúše, ktoré taktiež podporujú pokojný spánok.

Mučenka opletavá

Ďalšou osvedčenou bylinkou pre podporou dobrého spánku je mučenka opletavá, ktorú je
najlepšie použiť v prípadoch, keď sa porucha spánku spája s úzkosťou a nervozitou.

Odporúča sa pre ľudí, ktorí majú tieto poruchy podnietené emocionálnymi príčinami. Na
prípravu čaju sa využívajú sušené listy mučenky asi hodinu pred odchodom na spánok.
K dosiahnutiu čo najlepšieho účinku je potrebné pravidelné užívať tento čaj počas                niekoľkých týždňov.

V prípade úzkostí sa odporúča vypiť dvojnásobnú dennú dávku.

Levanduľa lekárska

Práve špecifická vôňa levandule sa spája s jej ukľudňujúcimi a uvoľňujúcimi účinkami.            Účinky tejto bylinky sú vedecky potvrdené. Totižto základnú zložku levandule tvoria jej esenciálne oleje, ktoré prostredníctvom inhalovania vytvárajú pocity pokoja, kľudu a zbavujú pocitov úzkosti.

Vedci tiež dokázali, že inhaláciou sa znižuje tvorba kortizolu v tele, čo je hormón produkujúci
stres.

Levadnuľový olej patrí medzi najčastejšie používané prísady pri aromaterpii, a veľmi
rozšírený je aj pri masážach.

Medovka lekárska

Asi najrozšírenejšou bylinkou pre ukľudnenie je medovka. Znižuje napätie, pocit nepokoja
a úzkosti. Dokáže pomôcť aj pri momentálnom rozčúlení alebo podráždení.

K zlepšeniu nálady alebo ukľudnení stačí jedná šálka čaju, čo v dnešnej stresujúcej a uponáhľanej dobe častokrát padne na úžitok.

Pridaj komentár